Recenzija: Kći dima i kosti – Laini Taylor

Prije nego nastavite sa čitanjem ove recenzije, želim da znate par stvari. Prvo, ne čitam fantasy osim ako ne dobijem preporuku. Ova se knjiga zapravo potpuno slučajno našla u mojim rukama, jer sam u knjižnici išla posuditi nešto što je potpuno van moje komfort zone. Drugo, od iste autorice već sam čitala i Sanjara Strangea, i nije me se baš dojmio. Iako je dobro osmišljen, uvod mi je jednostavno trajao predugo, a taman kada je krenulo biti zanimljivo, knjiga je završila. Uzimajući sve to u obzir, definitivno je bio dupli rizik uopće započeti sa čitanjem ove knjige. No ajme ljudi, ajme, kako li sam se prevarila! Za početak, ova knjiga nema problema sa dinamikom, napeta je od prvih stranica pa sve do kraja.

”Jednom davno zaljubiše se anđeo i vrag. To ne završi dobro. ”

Jako mi je teško pisati o ovoj knjizi a da ne odam puno spojlera. Mogu reći samo ovoliko, zamislite Prag u noći, zamislite čudnovata stvorenja koja se nalaze iza tajnih vrata u nekom međusvijetu, i jednu tinejdžerku koja je jedina sposobna prolaziti između tih svjetova.  Ta osoba je Karou, studentica Akademije likovnih umjetnosti, modre kose, prepuna tetovaža, izvanrednog talenta za crtanje i bilježnica punih portreta likova koji su neka kombinacija ljudi i različitih životinja. No, tko je Karou zapravo? Ne zna niti ona sama, zna jedino da nije sasvim jednaka kao svoje prijateljice, da nekako uspijeva postojati u oba svijeta istovremeno, hodati kroz portale na sve strane svijeta kako bi obavila neobične zadatke za svoju čudnovatu obitelj, i koristiti zrnca magije koja dobije kao nagradu.  No, jednoga dana na vratima portala pojave se plameni otisci dlanova, a na ulicama Marrakesha Karou sazna da je za to kriv predivni stranac jantarnih očiju.

“Ima okus po nektaru i soli. Po nektaru i soli i jabukama. Po peludi i zvijezdama i šarkama. Ima okus po bajkama. Kao labuđa djeva u ponoć. Vrhnje na vrhu lisičjeg jezika. Ima okus po nadi.”

Znam, znam, vuče na YA, i  to i je, iako to nisam isprve niti skužila. No vjerujte mi da je ova knjga zaista snešto posebno, Pročitala sam je u rekordnom roku jer je nisam mogla ispustiti iz ruke. Njeni likovi su toliko živopisni, toliko neobični, svjetovi zanimljivi, dijalozi duhoviti…a glavni karakteri…. Uff, ne samo da su čarobni, nego će vas doslovce hipnotizirati. Mislit ćete o njima konstantno, a ruke će vam redovito letjeti prema knjizi očekujući još, još…Ponekad me neka knjiga toliko uvuče u svoj svijet da danima ne mogu prestati razmišljati o njoj. Željela bih da je beskrajna i da mogu još dugo uživati u čaroliji koju pruža čitatelju. Ovo je jedna od tih knjiga. Srećom, ovo je samo prvi dio trilogije i  ovdje nije kraj mom uživanju u čaroliji svjetova Karou i Akive.  Doduše, ja nastavljam na engleskom, no nadam se da će naši izdavači požuriti sa prijevodima. Jer, vjerujem da svi koji su pročitali ovaj dio, s velikim nestrpljenjem očekuju nastavke.

”Ljubav je luksuz. ” – kaže. ”Nije. Ljubav je element. Element. Poput zraka za disanje, zemlje za stajanje.”

Izdavač: Vorto Palabra